Top 3 speler in flexmarkt verder onder nieuwe naam

Koffer gevuld met flexoplossingen symboliseert samenstelling HeadFirst Group

HeadFirst, Source, Myler en Staffing Management Services zijn verenigd in HeadFirst Group. Door de samenstelling van deze bedrijven is HeadFirst Group in staat een oplossing te bieden voor ieder inhuurvraagstuk. De organisatie, die eind 2018 van de Amsterdamse beurs ging, handelde nog onder de naam HeadFirst Source Holding maar de directie maakt nu bekend verder te gaan als HeadFirst Group. Met als doel de naam te vereenvoudigen, maar vooral het verhaal naar klanten te verhelderen.

Oplossing voor ieder inhuurvraagstuk

Volgens Gert-Jan Schellingerhout, CEO bij HeadFirst Group, ligt de kracht van HeadFirst Group in het creëren van waarde door organisaties in de breedte met flexdienstverlening te bedienen. “Wij zien onze groep als een koffer gevuld met oplossingen – zoals contracting, payrolling, matchmaking, global sourcing, Managed Service Providing en business consultancy – waarmee wij onze klanten bij ieder inhuurvraagstuk ondersteunen én begeleiden in de reis naar een professioneel inhuurproces.” Welke oplossing het meest geschikt is, hangt af van de organisatie en haar behoeften. Schellingerhout: “Onze business consultants constateren aan de hand van analyses en gesprekken met de opdrachtgever in welke fase van inhuurvolwassenheid een organisatie zich bevindt. Op basis daarvan adviseren we een type dienstverlening.”

Labelstrategie blijft speerpunt

De organisaties HeadFirst, Myler en Source zijn met elkaar verenigd om te kunnen profiteren van synergievoordelen, zoals het stroomlijnen van werkprocessen, schaalvoordelen en het delen van
expertise. Staffing MS blijft een zelfstandige business unit binnen de groep, waarmee de onafhankelijkheid – die als Managed Service Provider essentieel is – wordt verankerd. Staffing MS gebruikt wel de krachten van de groep.

HeadFirst Group is het overkoepelende merk boven alle bedrijven, waarmee het brede palet aan flexdiensten onder één gemeenschappelijke naam aan opdrachtgevers wordt aangeboden. Schellingerhout beaamt dat werken vanuit HeadFirst Group voordelen heeft. Hij benadrukt wel dat vooralsnog ook de labelstrategie behouden blijft. “De verschillende merken hebben een krachtige naam, waar ook onze relaties een sterke binding mee hebben. Daarom nemen wij daar niet zomaar afscheid van.”

Top 3 speler in flexmarkt

HeadFirst Group heeft de doelstelling om in omvang uit te groeien tot een internationale toonaangevende speler in de flexmarkt. In Nederland heeft het die plek verworven, zo blijkt uit de recent gepubliceerde Flexmarkt Omzetranglijst Top-100 2019, waarin de honderd grootste flexbedrijven van Nederland zijn opgenomen op basis van hun omzet in 2018. HeadFirst Group heeft met een omzet van 893,1 miljoen euro de derde plek in de lijst ingenomen, waarmee de organisatie twee van de vier traditionele grote internationale uitzenders achter zich laat.
Schellingerhout verklaart de autonome groei door het samenkomen van de verschillende flexoplossingen, wat de reden is geweest voor organisaties om de samenwerking met HeadFirst Group aan te gaan.

Internationale footprint

HeadFirst Group zet ook internationaal stappen naar een toonaangevende rol. Schellingerhout: “Naast de Benelux zijn wij al actief in onder andere Duitsland, Scandinavië, Zwitserland en Italië. Ons marktaandeel in Europa willen wij verder uitbreiden door opdrachtgevers te overtuigen vanonze unieke dienstverlening, gebaseerd op onze ruime ervaring in de Benelux. Een gemeenschappelijke naam en gezamenlijk verhaal dragen hieraan bij.”

Over HeadFirst Group

HeadFirst Group is marktleider in de Benelux op het gebied van het professioneel organiseren van externe inhuur. De organisatie biedt een diversiteit aan flexoplossingen, waaronder contracting, payrolling, matchmaking, global sourcing, Managed Service Providing en business consultancy. Op dit moment werken dagelijks circa 9.500 professionals bij ruim tweehonderd opdrachtgevers in Europa, waarmee HeadFirst Group een jaaromzet realiseert van circa 950 miljoen euro. Onderdeel van HeadFirst Group zijn de bedrijven HeadFirst, Myler, Staffing Management Services, Source, Pitch Payroll en Designated Professionals.

Voor nadere informatie
Bart van der Geest